penktadienis, rugpjūčio 28, 2009

Bikram joga

Nežinau kaip kitiems, bet man žiemą paprastai įsijungia lokio genas. Ir visai nesvarbu kur ta žiema atsitinka. Vienintelis dalykas, kurį norisi daryti po darbo yra susirangyti lovoj, įsijungti teliką, pasiimti knygą arba kompą ir tokioj snūduriavimo būsenoj sulaukti laiko kada reikia eiti miegoti.

Žodžiu, šią žiemą buvau vienu metu sugalvojus, kad gana. Reikia kažką vakarais veikti. Bet lauke šalta (man atrodo apie Melburno žiemas jau rašėm: šalta, tamsu, baisiai vėjuota ir kartais horizontaliai lyja), eiti niekur nesinori ir t.t. Bet užmačiau šalia darbo Bikram jogos skelbimą. Buvo kažkoks intro pasiūlymas, kur tiesiog negali neiti. Skaitau internete, kas tai yra: jogos asanos, atliekamos pašildytam (+40C, 40% drėgmės) kambary. Žmonės sportuoja, prakaituoja ir paskui rašo internete tokius atsiliepimus, kaip jiems atsivėrė akys, išnyko pusė visokių negalių ir t.t. Nu skamba gerai. O kai dar 10 užsiėmimų kainuoja 20$, tai praktiškai negali neišbandyti.

Ok. Prikalbinu darbo merginas ir užsirašom. Kažkodėl visą procesą isivaizduoju kaip paprastą jogą medžiu kvepiančioj vėsokoj saunoj ir t.t. Juokinga net dabar.

Nueinam. Neįtikėtinai mažam persirengimo kambary su trim dušo kabinom sugeba sutilpti didžiulis kiekis merginų. Galvoju, kad čia gal prieš tai buvusio ir dabartinio užsiėmimo publika.

Tada koridoriais nueinam į salę. Šiaip visas rodykles galėtų praktiškai ir nuimti, nes kelią galima rasti pagal kvapą. Ne, ne medžio kvapą. Prakaito. Tokio intensyvaus intensyvaus gerai pašutinto prakaito kvapą. Oi.

Įeinam į salę. Nedidelė. +40C. Drėgna, tvanku ir tikrai nėra oro. Atsisėdam ir laukiam pradžios. O žmonės vis eina. Asmeninė erdvė vis mažėja ir mažėja. Į jogos kaimynus gaunu didžiulį sumo imtynininko sudėjimo vyruką. Mūvi trumpus šortukus ir daugiau nieko. Viduj, aišku pradedu burbuliuoti, kad estetiniais sumetimais kai kurie žmonės niekada neturėtų nusivilkti marškinėlių. Aišku, tuoj susigėstu, nes man gi patinka apie save galvoti kaip apie daugiau ar mažiau tolerantišką moteriškę, o be to gal 90% visų dalyvių yra tokie pusnuogiai ir tik keli tikrai atrodo gerai. Aš irgi turbūt ne tarp tų kelių.

Ateina trenerė. Kadangi naujokų daug (daug kas užkibo ant pasiūlymo), viską supasakoja nuo Adomo ir Ievos. Įdomu šiaip. Baisu tik, kad iš treniruotės negalima išeiti anksčiau. O ji trunka 90 minučių. Jeigu kas nugeibsta nuo karščio (ir kvapo turbūt) reikia tiesiog atsigulti ir laukti kol atsigausi. Per tą laiką nuo mano sumo kaimyno prakaitas ima bėgti upeliais. Nu bet taip ir turi būti. Sako, kuo greičiau pradedi prakaituoti, tuo geriau. Gal.

Pradedam asanas. Sako kvėpuokit dažnai ir giliai. Neišeina. Prakaito koncentracija ore per daug didelė. O mano uoslė be galo jautri. Tiek to. Simuliuoju. Mano darbo kolegei irgi ne kas – žvilgsniais vieną kitą paguodžiam (kalbėtis irgi negalima). Daugiau viskas lyg ir ok. Šiaip karštoj salėj tikrai būni lankstesnis – oficiali versija, kad labai atsipalaiduoja raumenys ir dėl to gali daugiau padaryti. Mano versija, kad kai visas būni prakaituotas ir slidus, tai susirangyti į visokius mazgus ir iš jų išsirangyti yra tiesiog lengviau ir tiek.

Kažkas garsiai pirsteli. Taip drėgnai. Juokinga tik man vienai. Visi kiti apsimeta, kad nieko neatsitiko. Vadovė paaiškina (čia turbūt man), kad perdimas yra visiškai natūralu – juk atsipalaiduoja visi raumenys, ką jau ten besulaikysi. 2:0 gryno oro nenaudai.

Sportuojam toliau. Sumo kaimynas prakaituoja tiek, kad jo atsineštas rankšluostis jau negelbėja. Prakaituoja tiesiai į salės kilimą. Šiaip tikrai neturiu jokių nešvaros fobijų ir pan, bet nuo minties, kad prieš tai į tą patį kilimą tikrai ne vienas yra priprakaitavęs ne litrą prakaito ir net ne du, ir kad kilimo tikrai po kiekvienos treniruotės niekas nevalo – giliai kvėpuoti kaip reikalauja instrukcijos - ne lengviau.

Ok. Pabaiga. Gerai kad iš anksto buvau paskaičiavus greitį, kuriuo reikia lėkti į dušą. 3 prausyklos ir gal 20 kartų daugiau belaukiančių – nieko gero.

Va taip va. Po to pirmo karto dar buvau nuėjus kokius 3 kartus. Čia tam, kad galutinai įsitikinčiau, kad Bikram joga ne man. O kolegė užsivežė. Sako miega kaip kūdikis po to. Tikrai taip. Aš irgi taip miegojau. Bet tikrai tikiu, kad turėtų būti ir mažiau smirdančių būdų gerai išsimiegoti:)

O Lietuvoj vyksta Bikram joga? Būtinai išbandykit. Aš dabar pasidariau daug tolerantiškesnė prakaituotiems žmonėms tramvajuj – vis dar šlykštoka, bet jau ne taip kaip anksčiau:)

12 komentarų:

Evaldas rašė...

Lietuvoje tai vadinama pirtimi arba sauna, o SPA centruose Turkiska pirtis + niekas nebezda, nes tai yra negrazu (taip tevai mokino). As taip pagalvojau, kad jei kazkas prie +40 bezdet pradeda, tai kas jam atsitiktu jei pabutu rusishkoje pirtyje :)

Anonimiškas rašė...

:) nu tau kas lieptu koja ant galvos kelti saunoj, gal ir tau koks "pirst" issprustu:)

Unknown rašė...

prisizvengiau nerealiai :)))))

ziidre rašė...

10 balu uz pateikima!!! skaitant nebereikia lakios vaizduotes ;) praktiskai maciau save sedint prie sumo imtynininko... :))) stebetina, kad grizai dar ten!! as jau supratau, kad tai ne man... :)))

Vaida rašė...

hahahahaha labai juokinga :))))) Drąsi Tu mergina, ką čia bepridursi :))

bet kalbant apie jogą. Man iš visų jogų yra pati "teisingiausia" Iyengar yoga. (o aš buvau garsi antojogistė kažkada, sakydavau: "nu jau mano kojos nebus jokiuose madinguose atseit sportuose!". Bet pabandžiau būdama nėščia, hormonų paveikta ir užtilau:))
Jei iš principo joga yra Tau ok, labai siūlau pamėgint šitą. čia pasiieškok artimiausio mokytojo: http://www.bksiyengar.com/modules/Teacher/teacher.asp

Zivile rašė...

ech vaida, as tai apskritai esu garsi antisportininke, bet karts nuo karto uzsivezu kokiu sportu ir kokia ciela savaite nepailsdama sportuoju:) patikrinsiu ir lyengar:)

o del to, kad dar kelis kartus dariau bikram, - tai turiu visai smagia 3 sansu taisykle. jei nepramusa per tiek laiko, reiskia nepramus niekada. is esmes del to visi sportai ir trunka tik savaite:)

Vaida rašė...

labai gera taisyklė :)

Linas rašė...

Nieko cia negera ta taisykle. As jau savo 2 sansus esu isnaudojes...:)

gin rašė...

labai smagu skaityti:)
reikejo lina verbuot, tai nors pazistamas kvapas salia butu:)

Vaida rašė...

Nu tai būk labai geras, gal Živilė susimylės ir padarys TAU išimtį :) jeigu ką. :))

Aš turiu žauresnę: duok žmogui antrą šansą, bet ne trečią ;)

Tai nusipirkot bilietus spalio 3čiai??
:)

Zivile rašė...

vaida, nenusipirkom bilietu.. nedave atostogu man. eilini karta liksim su visom vestuvem ir kitais smagumais ant ledo:(

waleru rašė...

oi, nu ir nuotykis:) labai linksmai susiskaite, tau taip gerai sekasi rasyti!!! nu ir dar turiu pagirti del tavo 3 kartu taisykles, as taip nesugebeciau (butent sios prakaito jogos atveju). o jeigu kalbeti apie ziema ir sporta, tai tradicine "vesesne" joga saltuoju metu tikrai pagerina savijauta tiek fiziniame tiek psichiniame lygmenyje.